Έναρξη λειτουργίας Ομίλων

Αγαπητοί γονείς, κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε για την έναρξη λειτουργίας δύο ομίλων στο σχολείο μας:

Όμιλος Σχολικής Διαμεσολάβησης

Η Σχολική Διαμεσολάβηση έχει ως στόχο την προαγωγή της ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών/τριών, μέσα από την ενίσχυση της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της κατανόησης. Μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει ως μέθοδος πρόληψης της ενδοσχολικής βίας, καθώς συμβάλλει στη βελτίωση των σχέσεων και τη δημιουργία ενός υγιούς, θετικού, ασφαλούς και πιο δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος.

Η Σχολική Διαμεσολάβηση από ομηλίκους αποτελεί μία εναλλακτική πρακτική στο παραδοσιακό σύστημα επίλυσης συγκρούσεων και απόδοσης ευθυνών και ποινών από ενηλίκους. Με τη μέθοδο αυτή, τα ίδια τα παιδιά προσφεύγουν με τη θέλησή τους στην Ομάδα Διαμεσολάβησης και ακολουθώντας, με τη βοήθεια των ομηλίκων διαμεσολαβητών/τριών μία συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσής τους, συμφωνούν στη λύση της και δεσμεύονται να τηρήσουν την αμοιβαία συμφωνία. Εμπλέκει, λοιπόν, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς ως διαμεσολαβητές, με σκοπό να βοηθήσουν τους συμμαθητές/τριές τους να κατανοήσουν και επιλύσουν τις διαφορές τους με τρόπο ώστε να προάγεται ο αλληλοσεβασμός και την αλληλεγγύη. Σε αυτό το πλαίσιο, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις παρακάτω αξίες και δεξιότητες:

Ενεργητική ακρόαση: Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν να ακούν προσεκτικά τον συνομιλητή τους, χωρίς να τον διακόπτουν, δείχνοντας κατανόηση και προσοχή στις απόψεις και τα συναισθήματά του. Η ενεργητική ακρόαση είναι το θεμέλιο για τη δημιουργία ουσιαστικής επικοινωνίας και εμπιστοσύνης.

Ενδυνάμωση προσωπικότητας: οι μαθητές/τριες αποκτούν αυτογνωσία, αυτοπεποίθηση και κατακτούν δεξιότητες και στρατηγικές απαραίτητες για τη διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο.

Ενσυναίσθηση: Μέσω της διαμεσολάβησης, καλλιεργείται η ικανότητα των μαθητών/τριών να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να κατανοούν τα συναισθήματα και τις ανάγκες του. Η ενσυναίσθηση συμβάλλει στη μείωση των συγκρούσεων και στην ανάπτυξη πιο αρμονικών σχέσεων.

Δυναμική των ομάδων: Οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πώς λειτουργούν οι ομάδες, ποιος είναι ο ρόλος του καθενός και πώς η συνεργασία μπορεί να ενισχύσει τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα της ομάδας. Μέσα από αυτό, οι μαθητές/τριες θα αντιληφθούν τη σημασία της αμοιβαίας υποστήριξης και της συλλογικής δράσης.

Συμπερίληψη: Ένας από τους βασικούς στόχους της διαμεσολάβησης είναι να διασφαλίσει ότι όλοι οι μαθητές/τριες, ανεξαρτήτως των διαφορών τους, νιώθουν ότι ανήκουν στην ομάδα και ότι οι απόψεις τους λαμβάνονται υπόψη. Η καλλιέργεια της συμπερίληψης ενισχύει την αίσθηση του ανήκειν και προάγει ένα κλίμα σεβασμού και αλληλοκατανόησης.

Η Σχολική Διαμεσολάβηση θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή, για παράδειγμα κριτική σκέψη, αυτογνωσία, διαχείριση των συναισθημάτων. Με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σας, πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να διαμορφώσουμε ένα πιο ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές/τριες μας.

Σας ευχαριστούμε για τη συνεχή υποστήριξή σας και την εμπιστοσύνη που δείχνετε στο σχολείο μας. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία ή διευκρίνιση.

Συντονίστρια

Ειρήνη Δαμιανίδου

Όμιλος Δημιουργικής Γραφής

Οι μαθητές μέσω εργαστηρίων δημιουργικής γραφής θα έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με τη μικρή φόρμα (κυρίως διήγημα). Από το διήγημα στο σανίδι θα επιχειρήσουν να δραματοποιήσουν τις ιστορίες που θα προκύψουν από τα εργαστήρια. Μεταξύ άλλων θα ασχοληθούν με τους χαρακτήρες, την πλοκή και το σκηνικό. Θα έχουν την ευκαιρία να «συνομιλήσουν» τα έργα τους με έργα σύγχρονων διηγηματογράφων.

Συντονίστρια

Καλογερίδου Σοφία